COMUNICAT DE PRESA
In sistemul public de pensii se acorda ajutor de deces, in cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al unui membru de familie care nu era asigurat ori pensionar la data decesului.
In cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, beneficiaza de ajutor de deces o singura persoana, care face dovada ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces si care poate fi, dupa caz, sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul sau in lipsa acestora orice persoana care face aceasta dovada.
Ajutorul de deces se achita in termen de 3 zile lucratoare de la solicitare, prin mandat postal la domiciliul solicitantului (cel inscris in cartea de identitate) sau in contul bancar deschis pe numele solicitantului. Plata ajutorului de deces nu se mai efectueaza prin casieria Casei Judetene de Pensii Giurgiu.
AJUTORUL DE DECES SE ACORDA, DUPA CAZ, PE BAZA URMATOARELOR DOCUMENTE:
PENTRU PENSIONARI SI MEMBRI DE FAMILIE AI ACESTORA
- Cerere pentru acordarea ajutorului de deces
- Certificat de deces (original si copie)
- Act de identitate al solicitantului (original si copie)
- Acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, dupa caz, actul care atesta calitatea de tutore, curator, mandatar (original si copie)
- Dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (chitanta preot/sicriu sau declaratie notariala pentru alte culte religioase, original si copie)
- Act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurarilor sociale, prin care se atesta boala care l-a facut inapt si data ivirii acesteia, in cazul copilului inapt in varsta de peste 18 ani (original);
- Adeverinta care sa certifice ca, la data decesului, membrul de familie cu varsta cuprinsa intre 18 si 26 de ani urma o forma de invatamant organizata potrivit legii (original).
- Declaratie pe propria raspundere a solicitantul ajutorului de deces din care sa reiasa ca decedatul (membru de familie ruda de gradul I) nu a avut calitatea de asigurat sau pensionar la data decesului, iar solicitantul ajutorului de deces a avut in ingrijire persoana decedata si ca a suportat cheltuielile de inmormantare).
- Extras de cont bancar deschis pe numele solicitantului.
Cuantum ajutor deces:
Perioada decesului | Cuantum ajutor deces (lei) |
incepand cu 01.01.2024 | 7567 |
01.01.2023 – 31.12.2023 | 6789 |
01.01.2022 – 31.12.2022 | 6095 |
12.03.2021 – 31.12.2021 | 5380 |
************************************
ACTELE NECESARE PENTRU OBTINEREA AJUTORULUI DE DECES PREVAZUT DE LEGEA 263/2010
PENTRU PERSOANE DECEDATE – ASIGURATE IN SISTEMUL PUBLIC LA DATA DECESULUI
-
- Carte de identitate a solicitantului de ajutor deces, in original si copie.
- Certificatul de deces al persoanei decedate in original si copie.
- Dovada suportarii cheltuielilor de inmormantare, pe numele solicitantului de ajutor de deces, in original si copie (factura, chitanta).
- Adeverinta de salariat la momentul decesului sau de incetare a contractului de munca pe motiv de deces, eliberata de unitatea angajatoare, pe numele persoanei decedate, in original.
- Extras REVISAL (raport salariat), eliberat de unitatea angajatoare sau de catre Inspectoratul Teritorial de Munca, pe numele persoanei decedate, in original.
- Cerere pentru eliberarea ajutorului de deces si declaratie pe propria raspundere pentru suportarea cheltuielilor de inmormantare, completate de solicitantul ajutorului de deces, formulare obtinute si completate la Casa Judeteana de Pensii.
- Extras de cont bancar deschis pe numele solicitantului.
- Cuantum ajutor deces:
-
Perioada decesului Cuantum ajutor deces (lei) incepand cu 01.01.2024 7567 01.01.2023 – 31.12.2023 6789 01.01.2022 – 31.12.2022 6095 12.03.2021 – 31.12.2021 5380
************************************
PENTRU PERSOANE DECEDATE – NEASIGURATE IN SISTEMUL PUBLIC LA DATA DECESULUI
(doar pentru rude gradul I ASIGURATE – sot/sotie, fiu/fiica)
-
- Carte de identitate a solicitantului de ajutor deces, in original si copie.
- Certificatul de deces al persoanei decedate in original si copie.
- Documente care atesta calitatea de ruda de gradul I a solicitantului de ajutor de deces cu persoana decedata – certificat de nastere, casatorie, in original si copie.
- Dovada suportarii cheltuielilor de inmormantare, pe numele solicitantului de ajutor de deces, in original si copie, in original si copie (factura, chitanta).
- Adeverinta de salariat eliberata de unitatea angajatoare, pe numele solicitantului de ajutor de deces, in original.
- Extras REVISAL (raport salariat), eliberat de unitatea angajatoare sau de catre Inspectoratul Teritorial de Munca, pe numele solicitantului de ajutor de deces, in original.
- Cerere pentru eliberarea ajutorului de deces si declaratie pe propria raspundere pentru suportarea cheltuielilor de inmormantare, completate de solicitantul ajutorului de deces, formulare obtinute si completate la Casa Judeteana de Pensii.
- Declaratie pe propria raspundere a solicitantul ajutorului de deces din care sa reiasa ca decedatul (membru de familie ruda de gradul I) nu a avut calitatea de asigurat sau pensionar la data decesului, iar solicitantul ajutorului de deces a avut in ingrijire persoana decedata si ca a suportat cheltuielile de inmormantare).
- Extras de cont bancar deschis pe numele solicitantului.
Cuantum ajutor deces:
-
-
Perioada decesului Cuantum ajutor deces (lei) Incepand cu 01.01.2024 3784 01.01.2023 – 31.12.2023 3395 01.01.2022 – 31.12.2022 3048 12.03.2021 – 31.12.2021 2690
-